Et sundere liv bag rattet

I kan ikke længere søge en forebyggelsespakke. I er velkomne til at downloade drejebøger til jeres videre arbejde med at forbedre arbejdsmiljøet eller medarbejdernes sundhed.

Som taxifører sidder du ned en stor del af dagen eller natten. Det øger risikoen for hjertekarsygdomme og smerter i nakke eller ryg, hvis du ikke får rørt dig. En del taxiførere spiser også for usundt. Vil I ændre på de dårlige vaner, så kan det lade sig gøre at blive mere aktiv og spise sundere som en naturlig del af jeres arbejdsdag.

I kan opnå disse forbedringer ved at gennemføre denne forebyggelsespakke. Forløbet er bygget op omkring en aktivitetsperiode på 12 uger, hvor I skal deltage i en konkurrence om at gå flest skridt om dagen, lave 10-minutters-elastikøvelser for at forebygge smerter i nakke og skuldre og spise sundt. Det bliver gjort på en måde, så det passer bedst muligt ind i jeres arbejdsdag. Før aktivitetsperioden skal I holde 2 møder, i løbet af perioden et midtvejsmøde og til sidst et afsluttede møde. Inden I starter, skal I være villige til at etablere et netværk af små taxivirksomheder, som I skal samarbejde med under forløbet.

Når I er færdige med forebyggelsespakken, er målet, at I har ændret jeres vaner sådan, at det er en naturlig ting, at I spiser sundt og er mere fysisk aktive i løbet af arbejdsdagen.

Pakken er målrettet vognmænd og chauffører i små taxivirksomheder med under 25 ansatte.

Bemærk:
  • Yderligere information om denne pakke findes i kort beskrivelse, som kan downloades i infoboksen til højre.
  • Når pakken skal gennemføres, skal du følge en drejebog, som kan downloades i infoboksen til højre.

 

Infoboks

Opdateret:
21 JULI 2016
Redigeret af:
Tue Sander Hansen
Kontakt:
7221 7400