Du arbejder hjemmefra. Din nabo arbejder hjemmefra. For at være ærlig, så er der heller ikke just udsigt til, at du kan komme ind på din fysiske arbejdsplads og dele en kop kaffe ved kaffeautomaten med dine kollegaer. På din arbejdsplads har din arbejdsgiver formentligt sørget for at have gode ergonomiske kontorfaciliteter for at passe på sine medarbejderes fysiske sundhed, således det ikke ender i sygemeldinger. De samme forhold har du ikke derhjemme. Læs med herunder og find ud af, hvordan du kan forebygge arbejdsskaderne hjemmefra.

Indret en fleksibel arbejdsstation

Når du er på din arbejdsplads, da har du et fast skrivebord, som specifikt er dit. Derfor kan du ikke ændre stillingerne på andre måder end at stå op fra tid til anden ved hæve-sænke bordet. Udnyt pladsen du har derhjemme og gør det muligt at skifte arbejdssted flere gange i løbet af en dag. Start ved skrivebordet, ryk dig så over i sofaen og så dernæst ved spisebordet. Gør du dette, vil du ikke føle, at du sidder fast og har et ensformigt arbejde på samme måde. Du vil også passe på din krop, da du tvinger den til at sidde i forskellige stillinger i løbet af en dag. Din ryg vil takke dig.

Anskaf gode møbler

Som tidligere nævnt, så har din arbejdsplads gode møbler, som er ergonomisk sunde for dig og din krop. Eftersom denne nedlukning synes at vare længe, så anskaf nogle af de samme faciliteter hjemme hos dig selv. Invester eventuelt i et hæve-sænke bord, en ny kontorstol eller en bedre mus, som er indrettet efter, hvordan dine arme slapper bedst af. Måden du bruger dine hænder ved tastaturet kan sætte sig i nakken og give unødige spændinger, der kan give en slem hovedpine. Har du ikke pengene lige nu, kan du altid overveje at lede efter et minilån uden renter, så du kan bestille dem allerede i dag. Alt afhængigt af prisen, og er det et større lån du skal bruge, vil det påkræve en godkendelse af din låneansøgning . Det kan du læse mere om på via linket.

Husk at holde pauser

Når vi arbejder hjemmefra, så kan det være svært at skille arbejde og fritid ad. Derfor bliver flere stresset og arbejder langt mere end de egentligt var ment til at gøre. Du skal derfor huske at holde pauser, således din krop og dit hoved får den afveksling, som de behøver. Når du holder pauser, så gå en tur eller gå ind i et andet rum. Du skal ikke blot blive siddende og tjekke de sociale medier, så får du ikke den ro, som din krop behøver. Pauser – du holder dem også når du er fysisk på arbejde, så hvorfor ikke nu?