Hvad enten der er tale om en arbejdsplads eller ej, så er det altid vigtigt med et sundt indeklima. Et dårligt indeklima påvirker nemlig dine ansatte koncentrations- og arbejdsevne. Det kan f.eks. være skyld i mere sygefravær. Derfor er et sundt indeklima både vigtigt for dine ansatte og for din virksomhed.

 

Kom af med dårlig luft ved hjælp af udluftning

 

Dårlig luft er med til at forringe din arbejdsplads’ indeklima. Derfor er regelmæssig udluftning helt essentielt. Når du husker at lufte ud jævnligt, så kommer der hele tiden ny, frisk luft ind. Det hjælper til at skabe et sundere indeklima.

 

Udluftning flere gange dagligt er nødvendigt, hvis ikke du har et klimaanlæg installeret, som hjælper med at rense luften indenfor. Det handler bare om at finde en god rytme. F.eks. kan du lufte ud i hver pause, når du alligevel spiser frokost el.lign.

 

Forbedr dit indeklima med rengøring

 

Rengøring på en arbejdsplads er vigtigt af flere årsager, men det er blandt andet med til at skabe et sundere indeklima. Når der ligger skidt og snavs rundt omkring, så er det nemlig med til at gøre luften dårligere.

 

Der kommer rigtig hurtigt støv og snavs, så jo mere rengøring desto bedre. Desuden er stofmundbind til alle en god idé, hvis du vil forsøge at mindske risikoen for eventuel smitte af sygdom.

 

Sikr en passende temperatur

 

Det er mest behageligt for alle, hvis der hele tiden er en passende temperatur. Det er ikke rart at sidde og arbejde et sted, hvor det enten er for varmt eller for koldt. Et klimaanlæg eller en varmepumpe er et godt værktøj til at regulere og bestemme en temperatur indendørs. Hvis du forsøger at regulere en temperatur ved f.eks. at lufte ud, så bliver det ikke en jævn varme, men det er gør det med et klimaanlæg eller en varmepumpe.